Κορυφαίοι σεφ παγκοσμίου φήμης δημιουργούν πλέον μοναδικά πιάτα από ψάρια που σε άλλες συνθήκες δεν θα έφταναν ποτέ στην αγορά. Εστιατόρια συσπειρώνονται γύρω από την υπεύθυνη κατανάλωση ψαρικών ενώ εκκολαπτόμενοι «χρυσοί σκούφοι» εκπαιδεύονται στις αρχές της υπεύθυνης προμήθειας. Τελικά δεν υπάρχει τίποτα πιο απλό από την υπεύθυνη επιλογή ψαρικών και η πανευρωπαϊκή εκστρατεία Fish Forwardέρχεται να μας το αποδείξει.

© Jürgen Freund / WWF

Οι ζωντανές και υγιείς θάλασσες περνούν και από το πιάτο μας μέσα από την υπεύθυνη κατανάλωση ψαρικών, τα οποία όμως πρέπει πρώτα να διανύσουν μια δαιδαλώδη διαδρομή από την παραγωγή ως την κατανάλωση. Την αλυσίδα αυτή μεταξύ καταναλωτή και υγιούς θάλασσας έρχεται να αναδείξει η εκστρατεία Fish Forward, η οποία υλοποιείται με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε 11 χώρες και με την υποστήριξη της UNILEVER και στην Ελλάδα.

Ποιος είναι ο διάσημος σεφ Angel Leon, τι σημαίνει «Restaurant Fishweek» και τι σχέση έχουν οι εκπαιδευόμενοι σεφ με την υγεία των θαλασσών μας;    

Restaurant Fishweek: μαγικό ταξίδι στη γεύση 

Για 12 μέρες, τον Ιούνιο του 2016, το WWF Ελλάς και το Αθηνόραμα, σε συνεργασία με 21 επιλεγμένα εστιατόρια της Αθήνας, έδειξαν σε περισσότερους από 7.500 Αθηναίους μέσα από το γευστικό ταξίδι ευαισθητοποίησης Restaurant Fishweek, ότι τελικά «δεν υπάρχει τίποτα πιο απλό» από την υπεύθυνη επιλογή ψαρικών. Ο στόχος της πρωτοβουλίας ήταν διττός: αφενός τα εστιατόρια να στηρίξουν την προσπάθειά μας για υπεύθυνη προμήθεια ψαρικών και αφετέρου, μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, να ευαισθητοποιηθούν οι καταναλωτές, οι οποίοι με τις αγοραστικές τους συνήθειες επηρεάζουν τη ζήτηση.

Σεμινάρια σε σχολές γαστρονομίας

Μέσα στους επόμενους μήνες, το WWF θα υλοποιήσει εκπαιδευτικά σεμινάρια σε τρεις επαγγελματικές σχολές γαστρονομίας, δημόσιες και ιδιωτικές, με απώτερο στόχο τη δημιουργία μιας νέας γενιάς επαγγελματιών εστίασης, οι οποίοι μέσα από την υπεύθυνη προμήθεια ψαρικών θα βάλουν το δικό τους λιθαράκι για να έχουμε ψάρι για τις επόμενες γενιές. Οι αυριανοί σεφ άλλωστε έχουν ήδη λαμπρά παραδείγματα.

Το παράδειγμα του Angel Leon:

Πρωτοπόρος, οραματιστής και ενδεικτικό παράδειγμα ο Ισπανός σεφ Angel Leon, βραβευμένος με δυο αστέρια MichelinΓνωστός και ως «σεφ των θαλασσών», o Angel Leon λατρεύει να δημιουργεί πιάτα από απορριπτόμενα αλιεύματα, ψάρια που αλιεύονται παρεμπιπτόντως και δεν καταλήγουν ποτέ στην αγορά.

«Τα απορριπτόμενα αλιεύματα είναι μεγάλη πρόκληση για κάθε σεφ», υποστηρίζει ο Angel Leon προσθέτοντας ότι χρησιμοποιώντας διαφορετικά και λιγότερο εμπορικά είδη, προστατεύουμε το θαλάσσιο περιβάλλον. Σημειώνεται ότι ο Angel Leon είναι ένας από τους διάσημους σεφ που στηρίζουν την εκστρατεία μας και συνυπογράφουν τον Οδηγό του WWF για την υπεύθυνη κατανάλωση ψαρικών, αποκαλύπτοντας πώς μπορούμε να μαγειρέψουμε δημοφιλή και λιγότερο δημοφιλή ψάρια με ευφάνταστους τρόπους.

«Στην Δημόσια Σχολή Αναβύσσου, ο στόχος μας είναι να εκπαιδεύσουμε μία νέα γενιά καταρτισμένων στελεχών που θα μπορέσει να προσφέρει  υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στον πιο στρατηγικό κλάδο ανάπτυξης της χώρας μας. Η πρωτοβουλία αυτή συντονίζεται με την δική μας δέσμευση να στηρίξουμε την περιβαλλοντικά υπεύθυνη  επιλογή ψαρικών που αλλάζει τον τρόπο που σχεδιάζουμε το μενού μας, και απαντά στις ανάγκες του διεθνούς κοινού που απευθυνόμαστε» δήλωσε η Χαρά Κοβούση, Αναπληρώτρια Διευθύντρια μίας από τις παλαιότερες Δημόσιες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού.

«Η αειφορία είναι για εμάς τρόπος ζωής, καθώς συμβάλλει στη διασφάλιση των προμηθειών μας και μειώνει τόσο τον κίνδυνο αστάθειας στις αλυσίδες εφοδιασμού των πρώτων υλών μας όσο και την κατασπατάληση των φυσικών μας πόρων. Στηρίζουμε πρωτοβουλίες όπως το Fish Forwardπου αποτελούν ευκαιρίες για καινοτομία εστιάζοντας στις ολοένα και αυξανόμενες προτιμήσεις των επαγγελματιών αλλά και των καταναλωτών για βιώσιμα ψαρικά», συμπλήρωσε η Μινα Βαλαβάνη, Διευθύντρια Αειφόρων πρακτικών της ΕΛΑΙΣ- UNILEVER HELLAS.

«Η υπεραλίευση αδειάζει τις θάλασσές μας. Το 90% των ιχθυαποθεμάτων υπεραλιεύεται, ενώ η παράνομη αλιεία κλέβει κάθε χρόνο από τις θάλασσές μας 26 εκατ. τόνους ψαρικών. Η μάχη είναι άνιση και δύσκολη όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να την κερδίσουμε. Χρειαζόμαστε μια ολοκληρωμένη προσπάθεια και όχι μεμονωμένες παρεμβάσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. Αν εμείς οι καταναλωτές ζητάμε βιώσιμα ψαρικά, οι επιχειρήσεις εστίασης και το λιανεμπόριο θα έχουν ένα επιπλέον κίνητρο να τα αναζητήσουν. Τότε, η υπεραλίευση και η παράνομη αλιεία θα πάψουν να είναι τόσο «ελκυστικές». Όλα είναι μια αλυσίδα, και σε αυτήν την αλυσίδα οι καταναλωτές και οι σεφ μπορούν να γίνουν ο ισχυρότερος κρίκος, προστατεύοντας το θαλάσσιο περιβάλλον», δήλωσε ο Αχιλλέας Πληθάρας, υπεύθυνος προγραμμάτων ευαισθητοποίησης WWF Ελλάς.

Περισσότερες πληροφορίες

Ιάσονας Κάντας, Υπεύθυνος γραφείου τύπου WWF Ελλάς, τηλ: 210 33 14 893, κιν: 697 1859632, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Μίνα Βαλαβάνη, Διευθύντρια Αειφόρων πρακτικών & Υπεύθυνη Μ.Μ.Ε τηλ: 210 6304 500, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.



Μοιράσου το με φίλους